2020 m. vasario 6 d.

Kodėl Elonas Muskas klysta dėl LIDAR

Lazerių kaina šiuo metu labai aktuali autonominių automobilių gamintojams, kurie diegia optinius tolimačius LIDAR (angl.: Light Identification Detection and Ranging), rašo lasermarketsresearch.com. 

Kaskart, kai lazeriai naudojami naujojoje srityje, visada daug diskutuojama, ar koks nors kitas (ne lazerinis) būdas galėtų atlikti tą pačią užduotį ir būti pigesnis. O LIDAR technologija kol kas yra labai brangi. Taigi, ar autonominės transporto priemonės gali veikti be jos?

Modifikuotuose „Chrysler Pacifica“ mikroautobusuose, kuriuos autonominių automobilių kompanija „Waymo“ išbando Arizonoje, yra po penkis LIDAR tolimačius. Vienas didelis viršuje, vienas gale, vienas priekyje ir po vieną kiekvienoje priekio pusėje. Įdomu tai, kad „Waymo“ sukūrė savo LIDAR jutiklius naujausiems transporto priemonių modeliams. O nuo 2019 m. vidurio įmonė netgi pradėjo pardavinėti juos kitoms bendrovėms. Vis dėlto, visi LIDAR jutikliai vienai transporto priemonei vis vien kainuoja bent 10 tūkst. JAV dolerių.

Elonas Muskas, kuris pasisako prieš LIDAR dėl jo kainos, sakė: „Kas naudoja LIDAR, yra pasmerkti.“ Nors, žinoma, E. Muskas dažnai garsėja skambiomis frazėmis.

Taigi kyla klausimas, ar tikrai LIDAR reikalingas, o gal užtenka pigesnių įrenginių? E. Musko kompanija „Tesla“ naudojo kitas technologijas – kamerą ir radarą. Tai, ką kalbėjo Elonas prieš ketverius metus, gal ir atrodė tikėtina. Tačiau tik iki tol, kol neprasidėjo („Tesla“) avarijos. Tiesa, avarijos dažniausiai įvyko dėl autopiloto naudojimo, o tai nėra visiškai autonominė sistema, kuria reikėtų pasikliauti 100 proc. Tačiau avarijos įvyko todėl, kad „Tesla“ įrenginiai greičiausiai netinkamai nuskaitė aplinką. 

Vien 2019 m. gruodžio mėn. įvyko trys „Tesla“ avarijos, per kurias žuvo trys žmonės. Konektikute „Tesla“ rėžėsi į stovinčią su mirgančiais žibintais policijos mašiną, o Indianoje „Tesla“ avarija užmušė jos keleivį, kai šis trenkėsi į stovėjimo aikštelėje esančią gaisrinę. Naujųjų metų išvakarėse Kalifornijoje „Tesla“, degant raudonam šviesoforo signalui, atsitrenkė į „Honda Civic“, nužudydama jos keleivius, nors dėl pastarųjų dviejų avarijų dar nėra aišku, ar jos įvyko būtent dėl autopiloto klaidų. 

Kadangi šie „Tesla“ gedimai rodo, kad kamerų ir radaro gali nepakakti, specialistai mano, kad autonominėse transporto priemonėse, turėtų būti bent vienas į priekį nukreiptas LIDAR įrenginys, jei ne daugiau. Be to, per pastaruosius kelerius metus, virš 30 LIDAR gaminančių bendrovių padarė didžiulę pažangą, padarydamos LIDAR technologiją ne tik geresnę, bet ir daug pigesnę. 

Pavyzdžiui, kompanija „Velodyne“, pagaminusi milžinišką 360 laipsnių LIDAR įrenginio standartą pirmosiose autonominėse transporto priemonėse CES, ką tik paskelbė apie naują LIDAR įrenginį – „Velebit“, kurį planuoja parduoti tik už 100 JAV dolerių. 

Nors kaina vis dar nemaža, tačiau jos kritimas paskatins LIDAR naudojimą autonominėse transporto priemonėse, bent jau derinant su kitomis technologijomis, pavyzdžiui, kameromis. Anot specialistų, kameros gali būti pagrindinis jutiklis, o LIDAR naudojamas patikrinimui tai, ką „mato“ kamera. Tokiu atveju nebūtinas labai galingas LIDAR. Kai kuriems LIDAR gamintojams ši LIDAR ir kameros koncepcija tampa vis patrauklesne.

Taigi šiame ankstyvame autonominių transporto priemonių kūrimo etape E. Muskas neteisus, visiškai atmesdamas bet kurią technologiją, ypač tokią kaip LIDAR.